nedeľa, 10. januára 2016

All about my hair


Jedným z predsavzatí, ktoré som si sľúbila na nový rok bolo viac sa starať o svoje vlasy. Nikdy som im nevenovala veľa pozornosti, asi preto, lebo je s nimi viac starostí ako radosti. Ale myslím, že keď sa o ne začnem viac starať, časom sa mi to vráti.
Poďme sa pozrieť ako vyzerá momentálna starostlivosť o moju hrivu a čo plánujem zmeniť a zlepšiť ..

1. Moje vlasy sú ..

Dlhé, jemné, vlnité a suché. Nemám problém s lupinami ani s mastnými vlasmi. Jediné čo ma trápi je, že zo svojich vlasov neviem vykúzliť žiadny účes, ktorý by vyzeral upravene. Aj keď sa snažím ako len viem, vždy mi na hlave ostane pár pramienkov, ktoré neviem usmerniť. Ale týmto som sa už prestala zaťažovať.
Moja "koruna krásy" je stredne hnedej farby, ale už asi rok a pol chodím na melír. Keby som si mohla vybrať, určite by som bola blondínka, no v reále by to moje vlasy veľmi ťažko znášali, preto som sa rozhodla presvetliť si len niektoré pramienky.
Mám dve kaderníčky - jednej chodím len na melír a druhej len na podstrihnutie končekov (cca raz za 3-4 mesiace).

2. Umývam vlasy ..

.. približne raz za týždeň. Viem, znie to čudne, ale mojim vlasom to skutočne stačí. Moje vlasy sú suché, a to aj pri korienkoch. Samozrejme, cez leto alebo keď potrebujem, umyjem vlasy aj skôr, ale častejšie ako 2x týždenne to nie je určite. Myslím, že slečny so suchými vlnitými vlasmi ma pochopia najľahšie.
Predtým ako si idem umývať vlasy, ich rozčešem kefou od Ebelin; v prípade, že mám na hlave dredy, uzle a iné chuchvalce, použijem hrebeň so širokými zubami. Potom vlasy opláchnem a napením- vždy len na hlave, nikdy nie celé vlasy - stekajúca voda so šampónom dostatočne ich dostatočne opláchne po celej dĺžke.



Šampóny striedam, nemám obľúbenú značku. Ich účinok neviem veľmi posúdiť, keďže vždy si na vlasy dávam aj masku alebo kondicionér. Momentálne používam šampón od Aussie na objem. Má peknú vôňu, ale inak nevidím žiaden rozdiel medzi týmto a inými (lacnejšími) drogérkovými šampónmi. Jediný produkt z drogérie, ku ktorému sa opätovne vraciam je šampón Alverde (akýkoľvek typ), lebo má dobré zloženie a neobsahuje sulfáty. Vďaka tomu ale podstatne menej pení, čo by niekomu mohlo prekážať. Ja mu to však s radosťou odpustím.



Už mám doma aj ďalšieho náhradníka súčasného Aussie. Je to hydratačný šampón od značky Matrix z rady Biolage. Inšpirovala som sa od Carli Bybel, ktorá ho tiež používa. Teším sa naň a som zvedavá, aký bude. Jeho vôňa je oveľa jemnejšia ako Aussie, pripomína vôňu trávy, čo teda neznie veľmi príťažlivo ale pokiaľ bude mojim vlasom robiť dobre, tak mi na vôni nebude záležať.



Nedávno som dostala šampón s kondicionérom značky Nashi Argan, ktorý by mal byť (podľa popisu) hydratačný (práve to moje vlasy zúfalo potrebujú) a obsahovať organické oleje - arganový a ľanový. Na tento som tiež zvedavá, ale príde na rad až keď miniem Matrix Biolage. Netuším však kedy sa k nemu dostanem pri mojej frekvencii šampónovania :-)

3. Kondicionér či maska?

Určite maska. Zamilovala som si produkty zn. Kallos, ktoré sa dajú zohnať za smiešnu cenu, ale vlasom urobia veľkú službu. Momentálne mám na poličke hydratačnú masku s výťažkom z rias a olivovým olejom od Kallos. Je skvelá ale už by som ju rada vymenila, vlasy pýtajú zmenu. 1000 mililitrové balenie si už určite nekúpim, veď vlasová kozmetika by sa mala striedať a túto používam už takmer trištvrte roka. (Fotku pre vás nemám, lebo vrchnák s nádoby sa mi praskol a musela som ju preliať do iného obalu.)
Bola by som veľmi rada, keby ste mi do komentárov dali tipy na masky pre suché vlasy, nechám si poradiť.
Masku si vždy dávam na mokré, uterákom vysušené vlasy, nie celkom ku korienkom a občas vlasy prečešem. Na si však dávam veľký pozor, aby sa nepolámali; preto používam Tangle Teezer. Masku potom nechávam pôsobiť 1-2 hodiny. 



Občas, keď mám čas a chuť, si spravím aj domáci zábal na vlasy, väčšinou používam med, citrón, mlieko alebo ich kombináciu. Oleje na vlasy/končeky už nepoužívam, aj napriek tomu, že zo všetkých strán počujem len chvály. Niekde som čítala, že olej vlas len obalí ale nedostane sa do hĺbky, aby ho mohol dostatočne regenerovať. To, že sa vlasy zdajú hebké a lesklé, to je len olej na ich povrchu. S týmto názorom sa stotožňujem, ale samozrejme, že nie som žiaden odborník, takže nemám otestované ako to skutočne je.

4. Po umytí ..

.. si najskôr prebytočnú vodu z vlasov opatrne vymačkám do uteráku a vlasy nechám cca 10-15 minút voľne presušiť. Potom si zvyknem aplikovať nejaký tvarujúci krém na kučery. Donedávna som používala -tento- od Matrixu, ale teraz mám nový krém zn. Sexy Hair, ktorý sa mi zdá ešte lepší. A navyše parádne voní, dokonca aj cez zavretú tubu cítiť tú úžasnú vôňu. Určite to nie je môj posledný produkt od tejto značky.



Tu niekde sa ešte pred pár týždňami končil môj proces mojich vlasov - proste som ich nechala voľne vysušiť na vzduchu. 

5. Konečne fénujem,

a to zbrusu novým fénom, ktorý som dostala na Vianoce. Dôležitou súčasťou je aj difúzor, ktorým sa upravuje taká hriva ako mám ja. Najskôr som bola skeptická, pretože som nikdy nechcela chúďatá moje vlasy trápiť horúcim vzduchom aby sa ešte viac vysušovali. Môj nový fén od Remingtonu však sľubuje rýchlejšie vysušenie a tiež ochranu vlasov (a čas ukáže, či svoje sľuby aj plní). Na túto funkciu slúži ionizátor a nový krúžok napustený arganovým a makadamovým olejom, ktorý sa pri fénovaní uvoľňuje a vyživuje vlasy. Zatiaľ som nový fén použila len 3x, takže neviem posúdiť, či to skutočne funguje, ale čo viem určite, že difúzor mi uprace vlny tak aby vyzerali perfektne.



Skoro som zabudla na jednu veľmi dôležitú vec - ochranu pred teplom. Kúpila som si termofixačné mlieko v spreji od zn. L'oreal - Hot & Big. Tužidlo nezvyknem používať, a ani nie je treba, lebo tento sprej vlny aj pekne zafixuje.




6. Styling v mojom podaní

Nesmrteľný vosk Matuschka s kokosovou vôňou je mojou stálicou už dobrých 10 rokov. Stačí malé množstvo rozotrieť v dlaniach a nedbalo premačkať vlnky.



Ďalším krokom je lak na vlasy. Teraz dorážam posledné kvapky famózneho Biosilku Volumizing Therapy, ktorý mama priniesla ani neviem odkiaľ. Nezanecháva "plechové vlasy" a presne vie, kedy má z vlasov zmiznúť bez bolestivého vyčesávania.  Jediné jeho mínus je, že zložité účesy neudrží.
Na poličke je už pripravený jeho náhradník - Matrix Vavoom Shape Maker, ktorý by mal lepšie fixovať. Dúfajme, že nesklame.




7. Vlasy v bežný deň ..

.. nosím väčšinou rozpustené, v drdole alebo v cope. Na druhý-tretí deň po umytí začínajú byť opäť suché, preto ich rozmaznávam nezmývateľným kondicionérom v spreji od Oriflame alebo výživným sprejom Nashi Argan s UV filtrom (hlavne na jar a v lete). Oba pekne voňajú a nezaťažujú vlasy; Nashi navyše aj jemne stajluje :-)



Po športe, alebo keď cítim, že vlasy už potrebujú sprchu, ale nie je na to čas, použijem suchý šampón od Oriflame. Iné suché šampóny som nikdy neskúšala, takže to neviem porovnať, ale tento mi vyhovuje a nezanecháva žiadne biele stopy na pokožke.




8. Výživa zvnútra ..

.. je tiež dôležitá. Ja som tak trochu maniak na vitamíny, každé ráno spapám cca 6 piluliek. Najdôležitejšie sú antioxidanty (vitamíny C, E a betakarotén - ten však užívam len počas slnečných mesiacov), ale vlasy potrebujú hlavne zinok, selén, vitamín D, biotín, kremík a ďalšie množstvo minerálov a stopových prvkov.
Keď som si teda sľúbila viac sa starať o vlasy, nemohla som zabudnúť ani na komplexné vitamíny práve na tento účel. Rozhodla som sa teda pre produkt Donna Hair, ktorý okrem mojich každodenných vitamínkov obsahuje aj iné látky, napr. metionín, tyrozín, kyselinu listovú a extrakty zo zlatého prosa, obilných klíčkov a sušených pivovarských kvasníc.



Tento "koktejl" si dávam ešte len pár dní, ale dúfam, že po niekoľkých týždňoch budú vlasy zdravšie, lesklejšie, objemnejšie a hlavne že budú rásť rýchlejšie.

Dúfam, že sa vám môj vlasový pokec páčil, ja som sa rada vyrozprávala a teším sa na vaše komentáre - čo pomohlo vašim vlasom, máte nejaký obľúbený produkt, ktorého sa neplánujete vzdať alebo tip, s ktorým sa chcete podeliť?

6 komentárov:

  1. Čím viac som sa blížila ku koncu tvojho článku tým viac som si utvrdzovala akú len chybu (podľa mňa) robíš. Môj názor na toto všetko, čo ty používaš je asi taký - že celé zle. Svoje vlasy až príliš zaťažuješ, stresuješ ich rôznymi prípravkami. Ani sa nečudujem, že ti nerastú keď si ich vysušuješ dobrovoľne ešte viac a to fénovaním a (možno aj) nedostatočným umývaním. A čo je najhoršie keď už tvoje vlasy potrebujú vodu (po tých 3 dňoch) ty ich ešte viac vychaotizuješ nejakými prípravkami - čo je podľa mňa len škoda peňazí. Dám ti jednu veľkú radu ak chceš, aby ti vlasy začali rásť prestaň sa nimi tak zaoberať, umývaj si vlasy každý 3.deň dajmetomu, určite si ich nefénuj nechaj ich len tak oschnúť. Teraz je zima, vlasy sa zvyknú vysušovať ešte viac - možno by som vyskúšala šampóny na olejovej báze ako je napr. Glis Kur. Musíš nájsť šampón, ktorý tvojím vlasom úplne vyhovuje a toho sa drž. Mne v poslednej dobe začali celkom rásť (čo sa čudujem, lebo keďže ich mám farbené mám ich dosť vysušené), no pomohlo im jednoducho to, že keď som cítila, že už sú unavené alebo vysušené umyla som si ich. Aby boli pružnejšie striedam cop s rozpustenými vlasmi. Ja používam jeden jediný šampón nie je ani drahý - je to Timotej a dáva mojím vlasom presne to čo potrebujú. Prepáč nejak som sa rozpísala, ale nedalo mi to keď som si prečítala celý tvoj článok :) Btw ešte ma napadlo ak by si ich chcela mať hladké a o ,,kúsok,, predĺžené, skús keratínom upravené vlasy :) Ak by si si chcela o tomto popísať viac, kľudne mi napíš :) Vzájomné sledovanie?

    Dominika Makarová fashion blog

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dominika, ďakujem za tvoj názor a tiež aj za kritiku..
      Čo sa týka zaťažovania vlasov, resp. používania priveľa prípravkov - tiež som si to kedysi myslela a tak som vyskúšala istú dobu "žiť" len na šampóne a kondicionéri. Výsledok = ešte viac suché a rozlietané vlasy bez tvaru. Časom som si vybudovala takýto nejaký postup a zvyky v starostlivosti o moje vlasy. Viem, že to nie je ideálne a stále hľadám nové riešenia, ale toto mi zatiaľ vyhovuje.
      Iste, keď treba, umyjem ich aj častejšie ako raz za týždeň, ale pravidelne to robiť nemôžem, lebo si ich týmto ešte viac dráždim a viac sa lámu. To isté platí aj s česaním - hrebeň používam len pred umývaním, potom nie, lebo moje kučery sa rozhádžu kam sa im zachce a výsledok je otrasný.
      Olejovým šampónom a tiež silikónovým sa snažím vyhýbať, lebo zbytočne zaťažujú pokožku hlavy. Silikónov a prípadne aj olejov je dosť v maske alebo kondicionéri. A ten nemusím nanášať na celú dĺžku vlasov.
      Ešte raz ti ďakujem, že si môjmu článku venovala pozornosť a že si napísala taký podnetný komentár, určite sa nad niektorými vecami ešte zamyslím :-)

      Odstrániť
  2. Aussie sampony jsou super! Já osobne mám ráda miracle moist.


    http://thechicflair.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Máš krásne vlasy a vidno, že sa o nej aj príkladne staráš :)
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS


    OdpovedaťOdstrániť
  4. super produkty;) mas krasne vlasy:)

    PS: Zvu te do me giveaway na mem blogu, budu rada kdyz se pripojis:)
    Bridge of Memories

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tiež mám rada značku Matrix, mala som masku Matrix Total Results a bola to tá najlepšia maska na svete. Oleje tiež rada používam, momentálne mám Inca Oil od TMT Milano, veľmi dobrý olej, ani som netušila, že takýto druh oleja vôbec existuje. Mám doma aj arganový olej, ale ten je dosť mastný, takže s ním musím fakt opatrne.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť